Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som            Contacte

02 Mar, Tuesday
0° Călărași

Mindfulness, l’art de viure el present

Visualitzacions 328

MARTA NAVARRO

T‘ha passat mai que estàs a la dutxa, i comences a pensar:  «Abans d’anar a la feina, compraré el pa per dinar, el menjar del gat… També falta cafè… Abans de recollir el nen a l’escola tinc la reunió per Zoom.» I et poses el gel, el xampú, et rentes les dents i et sembla que vas amb el pilot automàtic? 

La paraula mindfulness sembla que està de moda i l’escoltem molt actualment, però aquesta pràctica té el seu origen en la meditació oriental. Prové d’un terme sànscrit “sattí”, que vol dir ment plena, però no plena d’idees, ni desitjos o pors, sinó plena d’experiència del moment. És la via més senzilla per alliberar-se de l’estrès i situar-se en l’aquí i ara en qualsevol moment del dia.

Què és el mindfulness? 

Mindfulness és descobriment, és transformació, és l’habilitat de prendre consciència i atenció a tots els pensaments, sentiments i emocions que flueixen a través de la nostra ment, el nostre cos i la nostra respiració, sense judicis. És ser conscient de tot el que ens passa en el moment present, sense quedar-nos atrapats en el passat o preocupar-nos pel futur. És viure el moment, connectar amb la vida.

De la meditació al mindfulness

L’interès de la ciència occidental i concretament de la neurociència va començar a principis dels anys 70, quan Ricard J. Davidson i el seu equip de l’Universitat de Wisconsin van començar a estudiar els efectes de la meditació en els monjos tibetans. Aquest catedràtic de psicologia va utilitzar la tècnica de la neuroimatge (escàner cerebral) per mesurar si hi havia alguna millora. Els resultats van demostrar que aquestes tècniques produeixen canvis beneficiosos i profunds al cervell .

mindfulness
Les 7 claus per cultivar la consciència plena

En molt poc temps la pràctica de la consciència plena s’ha transformat en el punt de referència del moviment slow, la manera tranquil·la i vital d’interactuar enmig dels diferents moments i situacions de la vida quotidiana.

1. Estar present, viu el moment

Estar present, és viure moment  a moment i tenir una mirada curiosa, nova, sense perjudicis, ni preocupacions. 

2. Evitar els judicis

Jutjar es fa present de manera automàtica. En la pràctica no es tracta que no passi, que és gairebé impossible, sinó d’observar quan passa i no deixar-nos portar pel pensament. Viure cada moment com és en realitat, sense jutjar si és bo o és dolent, sense condicionar que sigui d’una manera concreta, o desitjant que fos diferent. 

3. Confia en les teves capacitats

Troba la teva felicitat en el que la realitat et dona. Confia en tu mateix, en les teves capacitats, experiència i els teus propis recursos. Quan deixem les coses per més tard i ens distraiem “estant ocupats” evitem el que veritablement importa: la nostra vida.

4. La curiositat

Alliberat de la influència de l’aprenentatge que ja tenim. Viu les situacions amb frescor, posa la mirada d’aquell que veu les coses per primera vegada. Amb curiositat i sentit de l’aventura podem aprendre més.

5. Aprendre a desprendre

Aprendre a deixar anar allò que ja no ens serveix.

6. L’acceptació

L’acceptació significa veure les coses com són en el present. Acceptació no vol dir resignació, sinó que significa guanyar llibertat de decidir, tenir una actitud carregada de consciència i plenament activa en què decidim com posicionar-nos.

7. Amor i gratitud

Per poder practicar la consciència plena és necessari establir una relació positiva amb un mateix d’amor, obertura, paciència i cura. 

Beneficis del mindfulness 

La pràctica habitual del mindfulness té molts beneficis físics i psicològics. Ajuda a millorar l’intel·ligència emocional, a controlar l’estrès, a dormir millor, a estar més concentrat, les relacions interpersonals i facilita l’expressió de les emocions. 

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×