Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som            Contacte

06 May, Thursday
0° Călărași

Descobriu el hatha-ioga

Visualitzacions 123

OLAYA MARÍN

Quin tipus de ioga s’adapta millor a vosaltres? Quan algú vol iniciar-se en el ioga, és recomanable informar-se i practicar diferents disciplines per trobar la que més li agradi. En aquest número us portem les claus del hatha-ioga, el ioga més popular d’Occident. 

Què és el hatha-ioga?

El hatha-ioga es basa en cinc aspectes: àssanes (postures físiques), bandhes (claus energètiques), mudràs (gestos), pranaiames (exercicis de respiració) i shatkarmas (purificació interior). A través de la pràctica es podrà aconseguir l’equilibri i l’harmonia entre cos i ment. Aquesta idea ja es transmet en el mateix nom, ja que ha significa ‘lluna’ i tha vol dir ‘sol’.

Com sorgeix el hatha-ioga?

El hatha-ioga tal com el coneixem avui dia va concretar-se entre els segles vi i xv, gràcies a diferents texts en què es van indicar les bases. El text Hatha Yoga Pradipika de Suatmarama és el més representatiu. Segons explica Swami Digambarananda al llibre Claves del yoga, “el hatha-ioga desenvolupa el control de la ment a través de la purificació profunda del cos físic i el control adequat de l’energia”.

Quins beneficis aporta? 

El hatha-ioga és molt complet i molt idoni per a tothom. S’aconsella començar amb aquest tipus de ioga a totes les persones que no l’han practicat mai o bé no tenen una preparació física prèvia. 

Els principals beneficis del hatha-ioga són la millora de la capacitat pulmonar i la circulació sanguínia, així com altres aspectes físics com l’elasticitat, la força i la tonificació muscular. També relaxa el sistema nerviós i ajuda a ser conscient del nostre propi cos. 

Els principals àssanes

Tal com hem comentat, el hatha-ioga està conformat per diversos elements. Avui ens centrarem en els principals àssanes. Els coneixes?

– L’exercici més clàssic del hatha-ioga és la salutació al sol. Està formada per dotze posicions que es realitzen de manera ràpida i seguida. Cal sincronitzar el moviment i la respiració. 

– Tadàssana, la postura de la muntanya. Tot i que sembla un àssana fàcil de fer, requereix molta concentració. És important tenir el cos alienat i mantenir la mirada al davant.

– Utthita balàssana, la postura del nen. En aquest àssana cal assegurar-se de mantenir els genolls separats i els dits grans dels peus junts. Us ajudarà a flexibilitzar la columna, les espatlles i els braços. 

– Sarvangàssana, postura sobre les espatlles o de l’espelma. Aquest àssana se sol fer al principi o final de la pràctica i ajuda a estimular el funcionament de l’aparell digestiu, equilibra el sistema nerviós i millora la circulació, entre d’altres beneficis 

– Paixtximotanàssana, postura de la pinça. Si no arribeu als peus o trobeu que l’esquena es doblega, flexioneu una mica els genolls per no fer-vos mal i profunditzar més en la postura. Aquest àssana alleuja l’estrès i malestar de la menopausa o la menstruació. 

 

Fotos: 

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×