Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som            Contacte

24 Sep, Friday
0° Călărași

Doneu-li la volta!

Visualitzacions 381

MARTA NAVARRO

Alguna vegada heu fet servir l’expressió “el món a l’inrevés”? Està clar que tot depèn de la mirada: veure el món a l’inrevés és tot un repte! És un camí fora de la zona de confort on floreixen les pors. Són canvis de perspectiva que fan que la ment sigui més flexible i més oberta al canvi.

Que són les postures invertides?

Una postura invertida és qualsevol posició del cos on el cap queda per sota del cor. Hi ha una gran varietat d’opcions en relació amb la dificultat, el grau d’inclinació del cos o la postura (dempeus, estirat, en quadrúpeda, etc.). Moltes pràctiques esportives i tècniques corporals, com ara el ioga o la gimnàstica, apliquen aquesta eina per entrenar i millorar les capacitats físiques. Són unes postures molt divertides, però cal un bon ensenyament i un hàbit constant perquè siguin segures i saludables.

Beneficis de les postures invertides

Si s’executen de forma correcta, respectant l’anatomia i les condicions de cada practicant, poden tenir múltiples beneficis per a la salut:

– Milloren la irrigació i l’oxigenació de la zona toràcica i del cap.

– Incrementen el to del múscul cardíac, optimitzant així la seva funció de bombeig.

– Estimulen la circulació dels membres inferiors, millorant la congestió de la pelvis i la circulació de les cames. D’aquesta manera, es poden prevenir o disminuir les varius i els edemes.

– Tonifiquen la musculatura erectora del cos, sobretot la musculatura profunda de la columna, la musculatura abdominal i la musculatura estabilitzada de les extremitats (escapular o pelviana, segons les posicions).

– Milloren l’equilibri gràcies a l’estimulació dels reflexos i de l’oïda interna.

– Relaxen i flexibilitzen la musculatura dels membres inferiors, de l’esquena o la pelvis, en funció de la postura.

– Estimulen i regulen el sistema nerviós, equilibrant l’activitat del sistema nerviós simpàtic i parasimpàtic.

– Activen les glàndules que intervenen en el sistema immunitari, com ara les tiroides, les paratiroides i el sistema limfàtic.

postures invertides
Imatge: Laura Campaner (Ades Salut)
Les postures invertides rejoveneixen

Segons els yoguis, cinc minuts practicant una invertida equival a cinc minuts menys d’envelliment. Això ve d’una teoria que diu que cada persona té un soma, que és un líquid que es troba al cap i que es va esgotant amb les respiracions. A mesura que es practiquen aquestes posicions, s’alenteix el curs ràpid d’aquest fluid i, per tant, s’allarga la vida.

Qui les pot practicar?

Per poder practicar aquestes postures, o totes les seves variants, s’ha de tenir en compte les condicions de salut de cada persona. La Laura Campaner, fisioterapeuta i ballarina professional, recomana que s’ha de valorar si hi ha alteracions esquelètiques, escoliosis, rectificació cervical, cardiopaties, patologies respiratòries descompensades, malalties neurològiques i/o embaràs. També aconsella que, abans de practicar aquestes postures, es visiti un professional de la salut (fisioterapeuta o traumatòleg) i que cadascú sigui assessorat per un instructor o terapeuta qualificat.

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×