MARTA NAVARRO
Des de petita, la Valerie Adolff tenia molta empatia amb els altres i li encantava passar les estones lliures conversant amb la gent, però no sempre sabia gestionar com l’afectava el patiment dels altres o els conflictes. Podia passar-se els dies sencers rumiant, patint i donant-li voltes als problemes. Amb les pràctiques d’intel·ligència emocional va trobar un nou camí, una nova forma de relacionar-se amb els altres, a través de la confiança, els moments màgics de proximitat i la felicitat. Amb aquesta habilitat, la Valerie ha donat suport a centenars de persones en el seu camí de transformació emocional.
Què és la intel·ligència emocional?
La intel·ligència emocional és l’habilitat de gestionar els impulsos externs per adaptar-nos a situacions, llocs i persones. Aquesta gestió és important per a la nostra motivació personal, la presa de decisions i la comunicació assertiva amb els altres.
Una persona amb un coeficient alt d’intel·ligència emocional sol tenir un autoconeixement elevat, molta empatia cap als altres i sap gestionar els conflictes interpersonals.
Si no tens un EQ alt, el pots aprendre i millorar ?
Gràcies a la plasticitat del nostre cervell som capaços de forjar el nostre comportament i la interacció amb els altres. Si aportem repetidament al nostre cervell un registre determinat, les nostres relacions clau es moderaran gradualment a través de certs circuits neuronals.
Especialment en temps d’incertesa, moments de canvis o de distància social, l’alimentació emocional és molt important.
Les emocions
Les emocions (moció = en moviment) és el conjunt de les coses que ens mouen com a humans. Si estem motivats i som conscients del que ens importa, prenem decisions assertives. En els casos d’estats emocionals cronificats, en els quals percebem una situació repetitivament des d’una emoció, com ara l’enuig, la nostra reacció no sol estar alineada amb la realitat.
Les emocions són miralls de les nostres necessitats, com per exemple la tristesa, que és una necessitat d’estar sol en un lloc tranquil per superar una pèrdua. Si fem cas a les nostres necessitats emocionals, el nostre cos i ment estaran equilibrats.

Com fem cas a les nostres necessitats
Podem prendre consciència de les nostres necessitats a través de l’observació de les situacions, les nostres reaccions i la nostra comunicació. Gràcies a una pràctica regular, podem millorar la nostra atenció, reconèixer les emocions i la relació entre situacions i persones. D’aquesta manera, podem aprendre a diferenciar entre les accions automàtiques i les autèntiques per dirigir les comunicacions de manera conscient.
El llenguatge corporal juga un paper important en la nostra expressió emocional. A vegades hi ha una manca de sincronia entre el que diem i el que el nostre cos mostra, provocant que el nostre missatge no arribi.
Les pràctiques d’atenció, de curiositat i de calma mental faciliten que el cos i la ment treballin junts. D’aquesta manera, aconseguim moments màgics en la vida i en relació amb l’entorn.
Respiració amb consciència
Si voleu millorar, us proposem una pràctica per a la gestió emocional:
1. Seieu còmodament en una cadira i, si voleu, tanqueu els ulls. Sigueu conscients de com esteu asseguts a la cadira, revisant la vostra posició des dels peus fins al cap. Visualitzeu-vos per dins i per fora.
2. Inhaleu i exhaleu tres vegades profundament i, si podeu, exhaleu amb un sospir.
3. Comenceu a comptar de quatre en quatre mentre inhaleu i exhaleu. Busqueu un ritme que sigui agradable. Amb cada inhalació i exhalació, descanseu una mica més el cos, buscant cada vegada una posició més còmoda i relaxada, sense perdre el contacte dels peus amb el terra i de la esquena amb la cadira. Gaudiu cada respiració com si fos el primer cop que inhaleu i exhaleu. Després de dos minuts, deixeu de respirar i reviseu com us sentiu.
Com ha influenciat aquest exercici en el vostre estat d’ànim? Apreneu a gestionar els vostres reptes personals i professionals calmant els discursos de la ment i afrontant els conflictes amb tranquil·litat.
___