Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som            Contacte

27 Sep, Tuesday
0° Călărași

Sat kriya

Visualitzacions 988

ALa Positiva ja hem parlat algun cop sobre el kundalini ioga, però, has sentit parlar alguna vegada de la kriya sat nam? En aquest article tractarem d’explicar resumidament de què es tracta i els seus potents beneficis.

Aquesta kriya serveix per estimular directament el despertar de l’energia kundalini.

El kundalini ioga és considerat com un dels més eficaços per despertar el que s’anomena energia kundalini, situada a la base de la columna vertebral. Aquesta varietat de ioga combina les kriyas (successió de nanses o postures) amb els exercicis respiratoris (pranayama), els mudràs i la recitació de mantres.

Sat nam és una de les kriyas més poderoses alhora que senzilles, ja que es tracta d’un únic exercici. Es considera que si només poguéssim realitzar un exercici de ioga, amb aquest en tindríem prou en comprendre gairebé tots els beneficis del kundalini Ioga.

Per realitzar aquesta kriya a la postura correcta, has d’asseure’t sobre els talons amb l’esquena recta (lleugerament basculada cap enrere perquè quedi ben alineada) amb els braços estirats cap amunt, enganxats a les orelles.

Les espatlles no han d’estar en tensió. Per això intenta no aixecar-les alhora que els braços, han de romandre en la seva posició normal, si no els braços se’t cansaran massa. 

La posició dels dits de les mans es fa amb el mudra que entrellaça els dits de la mà, exceptuant els índex, que apunten cap al cel.

Foto: @tangc.yoga

Un cop asseguts còmodament en aquesta postura, tanquem els ulls i comencem a recitar enèrgicament “sat nam” amb un ritme constant, unes 8 vegades cada 10 segons.

Quan pronunciem sat hem de contraure el melic cap a la columna vertebral. Quan cantem nam, relaxem l’abdomen.

La respiració s’integra amb naturalitat al ritme de contracció-relaxació, però no ens hem de concentrar en la respiració, sinó en la visualització d’una columna d’energia que puja des del perineu (sat) i que emana del cos (nam).

Es pot començar mantenint aquesta kriya durant 3 minuts i augmentar el temps gradualment, pots arribar a 31 minuts. El més important és que escoltis les necessitats del teu cos. 

Has de poder sortir de la teva zona de confort sense arribar a sentir-te incòmode o forçar els teus límits.

Efectes del sat kriya

– Segons la tradició del kundalini, la pràctica regular del sat kriya enforteix el sistema sexual, i elimina les fòbies i compulsions sexuals, canalitzant aquestes energies cap a altres activitats de caràcter creatiu i curatiu per al cos.

Equilibra els tres primers txakres, els fonaments de l’energia i la salut.

– Com que la pressió sanguínia fa un massatge de forma suau i rítmica als òrgans interns, millora la salut física en general.

Aporta energia al cor.

Fortifica l’esquena i millora la postura corporal, ja que aquesta ha d’estar ben recta i no es mou durant el cicle de contracció-relaxació.

Ho has provat alguna vegada? T’animes a fer aquesta poderosa pràctica?

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×