OLAYA MARÍN
Arriba un any més la Mercè, però aquest any més especial que mai: torna la festa sense restriccions per la pandèmia, tot llest perquè els barcelonins i barcelonines puguin gaudir sense haver de reservar cap entrada ni patir per si l’aforament és ple.
Des de La Positiva hem fet un recull de les principals activitats que no us podeu perdre. Trobareu el programa sencer aquí!

La festa popular
Les festes començaran el divendres 23 de setembre amb el pregó de la cineasta Carla Simón i el “Toc d’inici” interpretat pels Ministrils del Camí Ral. També hi haurà diferents exhibicions castelleres i correfocs. La festa comptarà amb tres grans escenaris (plaça de Sant Jaume, avinguda de la Catedral i plaça de la Mercè) on se celebraran espectacles de música, dansa i cinema.
En total, se celebraran 86 espectacles i 335 funcions distribuïdes en 7 espais i amb la implicació de 131 companyies!
Concerts
Més d’un centenar d’artistes i grups participaran als diferents concerts de la Mercè arreu de la ciutat. Aquest any s’hi afegeixen dos nous espais: Zona Universitària i Ronda de Sant Antoni!
Hi haurà un tribut a Pau Riba amb diferents artistes a l’avinguda de la Catedral; música alternativa amb Frantic Amber i Luna Ki, entre d’altres; concerts dels Catarres, Delafé y las Flores Azules, Alizzz, La Oreja de Van Gogh, Ginestà i La Pegatina; i espectacles d’artistes emergents com Krissia i Lil o Fotos de la Novia.
Ciutat convidada: Roma
Roma és la ciutat convidada de les festes d’enguany. Per això, a la ciutat hi haurà un munt d’activitats creades amb la col·laboració de l’Ajuntament de Roma i d’altres entitats culturals italianes. Hi haurà concerts de Alessandro Mannarino i Vinicio Capossela i també espectacles a peu de carrer!
I per acabar… torna el mític piromusical!
Torna el piromusical a l’avinguda de Maria Cristina! Se celebrarà el 26 de setembre a les 22 h i comptarà amb melodies italianes i romanes, música en clau feminista, òpera per commemorar els 175 anys del Gran Teatre del Liceu, música contra la guerra arreu del món i un final de festa per ballar!