Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som            Contacte

07 Dec, Wednesday
0° Călărași

Prepara el cos i la ment per a la tardor

Visualitzacions 1.09Kırşehir

La tardor, un període de transició, és una època que convida a la introspecció i reflexió, a explorar una energia interna tant dins com fora de l’estoreta de ioga. Aquesta és una època de l’any en què disminuïm la velocitat i hem de compensar l’energia eufòrica de l’estiu.

L’aiurveda, el sistema tradicional de medicina indi, se centra a posar en equilibri la nostra ment i el nostre cos. Segons l’aiurveda, hi ha tres doshes o energies primàries. De la mateixa manera que cada persona té un dosha que predomina, cada estació també està dominada per un dels tres doshes. La tardor és l’estació del ‘vata dosha’, freda, seca, lleugera, canviant i en constant moviment

Massa energia vata pot fer-nos sentir inquiets, ansiosos, dispersos, aclaparats i tenir dificultats per centrar-nos. 

La nostra pràctica de ioga ens pot ajudar en aquesta transició equilibrant la força, l’estabilitat i la quietud, sentint el terra sota els peus i arrelant-nos-hi. 

Durant aquest període, et convido a treure aquesta energia excessiva de la ment i envia-la a les cames i els peus per enfortir el teu sistema immunològic i augmentar les defenses. 

Aquí tens una breu seqüència que et por ajudar a connectar amb la teva energia interna.

Abans de començar, calma durant uns minuts la ment i el cos a través de la respiració. 

Comença la pràctica escalfant el cos amb unes quantes rondes de salutacions al Sol mantenint un ritme lent i constant.

Queda’t unes quantes respiracions en tadàssana (‘postura de la muntanya’), dempeus a la part al principi de l’estoreta, sentint les quatre cantonades dels peus en contacte amb el terra. 

Intenta mantenir cada postura durant 5 o 10 respiracions, en comptes de passar-les ràpidament.

Gos cap per avall – Adho mukha svanasana

Col·loca’t sobre l’estoreta en posició de quatre suports, les mans en línia amb les espatlles, i els genolls en línia amb el maluc.

A poc a poc eleva els malucs cap amunt i enrere, estirant l’esquena i formant una línia recta des dels braços fins al còccix o sacre. Pots doblegar lleugerament els genolls per enganxar el cos a les cuixes i notis l’estirament de la columna. Sent la connexió de les mans i els peus amb el terra. Per sortir de la postura, doblega a poc a poc les cames i recolza els genolls a l’estoreta.

Guerrer I – Virabhadrasana I

Passa el peu dret cap endavant entre les mans i col·loca el peu esquerre en un angle de 45 graus. Prem els peus a terra. Doblega el genoll dret perquè quedi en una línia amb turmell i quadra els malucs. Aixeca els braços i deixa caure la pelvis. Sent com les cames creen una base ferma que permet que la part superior del cos s’allargui.

Guerrer II – Virabhadrasana II

Obre al guerrer II, gira el peu esquerre a un angle de 90 graus i el tors cap a l’esquerra. Allarga el braç dret cap endavant i el braç esquerre cap endarrere, mirant la mà dreta. Sent la força de les cames i la base ferma de la postura a terra.

Arbre – Vrksasana

Col·loca’t amb els peus junts i els braços estirats al llarg del cos i centra la mirada en un punt fix per mantenir millor l’equilibri. Amb control, puja la cama dreta fins a col·locar-la a la cara interna de la cuixa esquerra, de manera que la planta del peu dret quedi completament recolzada a la cuixa esquerra, mai a l’articulació del genoll.

Podem quedar-nos amb les mans juntes a l’altura del cor o apujar els braços per sobre del cap fins a estendre’ls completament i ajuntar els palmells amunt. Pots tractar de visualitzar l’arrelament del teu peu amb el terra i nodrir-te de la seva energia. Després repetirem el mateix amb l’altra cama.

Postura del cadàver – Shavasana

Estira’t panxa enlaire a l’estoreta i ajusta la postura per assegurar-te que estàs realment còmode i sense tensió. 

Estén els braços al llarg del cos, lleugerament separats i amb els palmells de les mans mirant cap amunt.

Separa una mica les cames i deixa que els peus caiguin cap a fora.

Tanca els ulls i porta la teva consciència a la teva respiració. Amb cada exhalació deixa anar més el cos, deixant que s’enfonsi a terra. Sent que qualsevol tensió, preocupació o pensament s’allunya, com les fulles de tardor que cauen dels arbres. 

Evita qualsevol esforç durant la postura, no facis res, només gaudeix i relaxa’t.

Prova aquestes àssanes de ioga aquesta tardor i retorna l’equilibri al cos i la ment i 

pren-te un temps durant aquesta temporada per anar trobant les postures adequades que et funcionin millor. Observa com et sents abans i després de les àssanes escollides i escolta el teu cos.

Om Shanti!

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×