JESSICA I RICARD
Una recepta per fer crema de pastanaga i carabassa amb formatge scamorza.

Ingredients per a 4 persones (o 6 si mengen poquet):
– 1/2 carbassa (entre 500-800 gr.)
– 3 pastanagues grans (entre 300-500 gr.)
– 1 porro
– 1 patata
– 100 o 150 gr. de formatge scamorza
– 1 litre de brou vegetal o un brou suau de gallina o pollastre (si no el feu vosaltres, compreu-lo ecològic)
– oli verge extra
– sal en escames
– pebre
– mantega
– i per decorar, herbes fresques, les que vulgueu, brots de fonoll, canonges, ruca, espinacs, i/o pipes de carbassa o dauets de pa torrat.
Opcionalment:
– 200 ml. de nata per cuinar

Elaboració:
L’elaboració és ben senzilla, amb una hora ja ho tindreu llest.
Comenceu preescalfant el forn a 180-200 graus (amb calor a dalt i a baix) i mentre anireu tallant a rodelles el porro i les pastanagues, i la patata a dauets.
Amb el forn calent, poseu la 1/2 carbassa que prèviament haureu salpebrat i marcat amb un ganivet amb línies diagonals perquè es cogui abans, i poseu-hi unes poques herbes (farigola i romaní) i un bon raig d’oli; enforneu-ho aproximadament uns 45 minuts.
Paral·lelament, en una cassola de base ampla, poseu-hi una nou de mantega i un rajolí d’oli, i aboqueu-hi el porro a foc mitjà-alt. Remeneu-ho perquè no s’enganxi i un cop daurat afegiu-hi la patata, la pastanaga i un xic de sal i pebre. Doneu-hi unes voltes i un cop estigui tot ben daurat, afegiu-hi la meitat del brou. Coeu-ho a foc mitjà almenys uns 20-30 minuts. Tot seguit, comproveu que la carbassa estigui ben rostida, buideu-la amb una cullera (només se n’aprofitarà la polpa) i afegiu-ho a la cassola junt amb el brou restant. Deixeu-ho coure a foc baix uns 15 minuts més, tasteu-ho i rectifiqueu de sal i pebre si cal.
Si teniu robot ho podeu abocar per triturar-ho ben fi o, si no, ho podeu triturar amb una batedora.
Si voleu la crema molt, molt fina la podeu passar per un colador xinès.
Per fer la crema de formatge scamorza, afegiu un xic de mantega i la nata per cuinar en un cassó petit a foc baix, i quan comenci a bullir afegiu-hi el formatge tallat a daus petits amb un xic de sal i pebre al gust. Quan estigui tot ben cremós, retireu-ho del foc i ho podeu posar en una gerra petita per servir.
Aquesta crema també la podeu fer servir per a altres plats, com per fer pasta o per acompanyar un filet, per al que vulgueu.
Emplateu la crema en un plat fons, afegiu-hi un rajolí de la crema al gust i unes herbes fresques o el que hi vulgueu posar.
El cost és molt baix, i per menys de 20 € teniu un plat bo i saludable per a almenys quatre persones.
Són productes que trobareu fàcilment a qualsevol mercat, botigues de barri o altres superfícies comercials.