Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som           Publicitat           Contacte

Exercicis de ioga facial

Visualitzacions 1.54Kırşehir

Ara que ja hem fet una petita introducció al ioga facial i sabem què és i quins beneficis ens pot aportar, podem començar a practicar l’automassatge. Si no vau poder llegir l’article d’introducció al ioga facial, el podeu trobar a l’edició anterior de la revista i aquí.
Recordem que el ioga facial és ioga per exercitar els músculs de la cara. Consisteix a fer exercicis d’estirament i massatges facials per tonificar la cara i aportar-hi elasticitat i lluminositat.

En aquest article proposarem començar a realitzar exercicis de ioga facial que ens permetran estimular i tonificar diverses zones de la cara.

Per començar a fer els exercicis és molt important que tant la cara com les mans estiguin ben netes. Com ja vam veure, només necessitarem la cara i les mans com a eines, una crema o sèrum de textura sedosa perquè els dits llisquin millor i un mirall per interioritzar els exercicis i les zones a treballar.

Començarem relaxant-nos i trobant un moment i espai per dedicar-nos uns minuts. El més important és la respiració, com al ioga clàssic.

En posició de meditació o en una postura còmoda, mantingueu l’esquena dreta, mirant cap endavant. Intenteu relaxar tot el cos, però centreu-vos especialment en la cara, el coll i les espatlles.

Engegarem amb un exercici de respiració meditatiu, inhalant en tres temps, retenint en ple en tres, exhalant en tres i retenint en buit en tres. Amb la pràctica, podeu anar incrementant els temps a cinc o vuit. Amb aquest potent pranaiama eliminarem la tensió relaxant cos i ment i preparant-nos pels exercicis facials.

Per començar, treballarem la zona dels pòmuls. Inhaleu per la boca, omplint les galtes durant uns quants segons. Després, deixeu anar l’aire per la boca. Feu al voltant de deu repeticions. Amb aquest exercici enfortireu els músculs de les galtes i evitareu que es tornin flàccids.

Un cop relaxats els pòmuls, col·loqueu els palmells de les mans sobre la cara i aneu fent massatges de manera ascendent portant el moviment cap a darrere de les orelles i baixant pel coll. Repetiu l’exercici de tres a cinc vegades. En la darrera repetició, pugeu cap a les temples i mantingueu-vos allà durant 20 segons, estirant suaument la musculatura.

Per a la zona del front, col·loqueu els dits índex i cor sobre el múscul pròcer, el de l’entrecella. Lentament, portarem els dits cap amunt i cap als costats, fins a arribar a la zona de la templa, lliscant suaument. Feu unes tres o cinc repeticions. Feu el mateix moviment amb els palmells de les mans junts, col·loqueu el coixinet del dit polze per abastar tot el front. Un cop fetes les repeticions, manteniu els coixinets a les temples durant 20 segons.

Aquest suau massatge facial activa la circulació, oxigena la pell i incrementa els nivells de col·lagen i elasticitat.

 

Per a la zona dels ulls, tanqueu els ulls fort i després obriu-los tot el que pugueu. Torneu a una posició normal dels ulls i col·loqueu els dits índex i cor sobre el contorn dels ulls. Aneu lliscant suaument els dits cap a les temples i per darrere de l’orella, baixant pel coll fins a la clavícula.

Feu unes deu repeticions intentant no arrossegar la pell amb força, ja que la zona dels ulls té una pell molt delicada i fina.

Com ja vam comentar l’ideal per a aquests exercicis d’automassatge és ser constant i posar consciència del nostre cos i rostre, del que necessitem i ens fa bé. Gràcies a aquesta breu rutina, a més d’aconseguir destensar els músculs del rostre i reduir així les arrugues, incorporarem en el nostre dia a dia un moment de meditació, autocura i desconnexió.

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×