Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som           Publicitat           Contacte

15 Apr, Monday
0° Călărași

Ioga per calmar la ciàtica

Visualitzacions 1.44Kırşehir

Si has patit o pateixes ciàtica, et resultarà útil saber que una pràctica de ioga conscient i personalitzada pot ajudar a prevenir-la i a alleujar les molèsties que ocasiona. 

Què és la ciàtica?

La ciàtica és una afecció molt comuna avui dia en la nostra societat que es produeix quan el nervi ciàtic, el més llarg i ample del cos humà, s’inflama o comprimeix i dona lloc al que comunament es coneix com pinçament

Aquest dolor irradia des de la part baixa de l’esquena fins als turmells, i recorre totes dues cames. Normalment apareix en un dels costats del cos i acostuma a aguditzar-se en asseure’s o inclinar-se. Alguns dels símptomes més comuns d’aquesta afecció són sentir dolor en qualsevol part pròxima al nervi ciàtic, sentir feblesa i fatiga a les cames, i formigueig i punxades als peus, les cuixes i les cames.

Aquest dolor el pot causar una hèrnia discal a la columna o la tensió constant exercida sobre el múscul piriforme, que pot pressionar el nervi ciàtic, cosa que l’irrita en efectuar moviments bàsics com caminar, ajupir-se o asseure’s. És important acudir a un professional per identificar-ne la causa i valorar cada cas en concret.

Com pot ajudar el ioga a alleujar la ciàtica?

Com és ben sabut, el ioga és una disciplina que ofereix múltiples beneficis en l’àmbit físic, mental i emocional. 

En el cas de la ciàtica, és essencial enfortir i estirar els músculs de l’esquena i les cames, per la qual cosa el ioga pot convertir-se en un gran aliat, ja que certes postures poden ajudar a estirar els músculs al voltant de la columna vertebral, la pelvis i les cames. Això pot alleujar la pressió sobre el nervi ciàtic i reduir el dolor.

A l’hora de prevenir la ciàtica, és primordial tenir una bona postura corporal que eviti els desequilibris musculars i la tensió sobre el nervi ciàtic per promoure una millor alineació. A més, cal destacar que l’estrès i la càrrega emocional poden veure’s reflectits en la nostra postura corporal i fer que els símptomes de la ciàtica s’agreugin. Gràcies al ioga, podem pal·liar-los i prevenir-los.

A continuació, presentem algunes postures de ioga que poden ajudar-te a descomprimir i relaxar les zones afectades.

És important no forçar massa, ni practicar-ho amb dolor o inflamació aguda, i permetre al cos que s’obri naturalment de manera progressiva. Així mateix, has de seguir les indicacions del metge o fisioterapeuta.

Eka pada kapotasana – Postura del colom

Aquesta variant del colom ajuda a alleujar tota tensió de la zona lumbar i de les cames, especialment els músculs que envolten el nervi ciàtic. 

Obre els malucs de manera suau, treballa sobre el múscul psoes i allibera suaument el piramidal.

Balasana – Postura del nen

Postura de relaxació que ajuda a estirar suaument l’esquena baixa i alleujar la pressió sobre el nervi ciàtic. 

Intenta ajuntar les puntes dels dits dels peus. Pots obrir les cames o mantenir-les juntes.

Ardha gomukhasana – Postura de cara de vaca

Aquesta variant de la postura és apta per a tothom i ajuda a l’estirament passiu dels rotatoris del maluc. 

L’evolució de la postura és flexionar les dues cames i anar portant el pit cap al genoll a poc a poc, mantenint el coll allargat i relaxat.

Jathara Parivartanasana

Postura que efectua una torsió del costat del cos i millora l’alineació, flexibilitza la columna i allibera tensions a l’esquena i les espatlles.

Estirat a terra, flexiona la cama dreta i porta-la sobre l’esquerra alhora que intentes mantenir l’esquena completament contra terra. Amb l’ajuda de la mà, porta el genoll flexionat en direcció a terra per intensificar l’estirament.

A més d’alleujar els símptomes ocasionats, construir una pràctica regular de ioga ens serà molt útil a l’hora de prevenir aquesta afecció, ja que aquesta pràctica física enfortirà els músculs del cos, millorarà l’alineació i evitarà que el nervi ciàtic es comprimeixi.

També és important identificar quin tipus de postures de ioga poden ser contraproduents per als símptomes de la ciàtica, ja que poden exercir més pressió. En aquest cas, cal evitar les flexions cap endavant en les quals es comprometi al nervi ciàtic, les torsions profundes i les extensions intenses.

Ser conscients del nostre cos i fomentar la connexió amb aquest ens ajudarà a comprendre els nostres límits, a no forçar-lo i a evitar lesions o postures que puguin agreujar una lesió o condició prèvia.

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×