MARTA NAVARRO
Departament de Màrqueting, ZYX IDEAS
La història de Kaweco es remunta al 1883, quan aquesta empresa va llançar la seva primera ploma estilogràfica. Va ser la segona empresa europea a fabricar-les.
Kaweco va ser fundada a Heidelberg i el seu nom prové de les inicials dels fundadors, Koch & Weber & Co. Amb la pronúncia de les seves inicials “KA + WE + CO” es va poder donar aquest nom d’èxit als seus productes.
Després de diverses vicissituds i un creixement rapidíssim que va portar la companyia a tenir ja el 1908 a Espanya una delegació comercial, la companyia va arribar a liderar el mercat alemany els anys 20 i 30 del segle passat. Amb la crisi dels anys 30 i la guerra, l’empresa s’ha de reinventar.
Una de les peces icòniques és la gamma Sport, que es va llançar al mercat fa més de 100 anys, i el disseny de la qual permet portar la peça a la butxaca o bossa amb una mida reduïda. L’avantatge és que, en posar el caputxó a la part superior de la peça, la mida assolida és pràcticament l’estàndard. Això permet un ús molt més habitual i fàcil de la ploma estilogràfica. El nom Sport prové d’aquesta facilitat i la seva mida, molt apreciada pels esportistes. Sens dubte la gamma Sport de Kaweco és una icona del segle XX que arriba al seu punt culminant el 1972, quan es converteix en l’instrument d’escriptura oficial de les Olimpíades d’aquell any.
La gamma de productes d’escriptura de Kaweco és molt àmplia i inclou no només plomes estilogràfiques sinó també bolígrafs, portamines de 3,2 mm, rollers i llapis de 0,7 mm. Amb l’adveniment dels instruments digitals, com ara telèfons i tauletes, Kaweco s’ha adaptat als temps moderns i també incorpora a la seva gamma portallapis digitals, plomins digitals, stylus i algunes altres peces d’interès adaptades a les pantalles.