Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som           Publicitat           Contacte

Per què llegir?

Visualitzacions 1.69Kırşehir

LAIA SANTANACH I SABATÉS

Directora Centre Kumon Barcelona-Sant Gervasi-Galvany

Hi ha diversos estudis on s’afirma que l’hàbit lector millora el rendiment escolar. El secret rau en el fet que la lectura estimula el creixement intel·lectual de les criatures, la creativitat i, sobretot, la imaginació. A més a més, la lectura motiva l’aprenentatge, ja que als infants lectors els resulta més fàcil concentrar-se, tenen més capacitat per retenir la informació, memoritzar, comprendre i assimilar conceptes nous. 

És evident que amb tots aquests beneficis associats, qui no vol fomentar el gust per la lectura entre els seus fills i filles? Quantes vegades no heu buscat la recepta miraculosa per tenir fills lectors? En aquest article m’agradaria poder presentar-vos el mètode definitiu per contagiar el gust per la lectura, però això no s’aconsegueix per art de màgia, sinó que ens caldrà una bona dosi de paciència i constància.  

El primer i més evident és que hem de predicar amb l’exemple. El llibre ha de ser un objecte quotidià, interessant i atractiu. El cuc de la lectura només els picarà si els pica la curiositat, si estimulem el seu desig. Tal com deia l’escriptor argentí Jorge Luis Borges: “El verbo leer, como el verbo amar y el verbo soñar, no soporta el modo imperativo”. És a dir, la lectura no es pot imposar, oblidem-nos d’obligar-los a llegir, això mai funcionarà. I què podem fer aleshores? 

Anem a pams. Al començament hem dit que ens caldrà paciència i constància, però també complicitat amb els agents lectors del nostre entorn: llibreters i llibreteres, bibliotecaris i bibliotecàries, altres membres lectors de la  família, l’escola, etc. Fem de la lectura quelcom quotidià. Compartim les lectures que els agraden, intercanviem opinions, parlem sobre els llibres que han escollit. Dispersem els llibres per la casa, que estiguin sempre al seu abast per tal que en qualsevol moment puguin tenir una lectura a la mà: llibres, revistes, còmics, diaris…

I sobretot, recordem que el llibre adequat no necessàriament ha de ser aquell que ens  agrada a nosaltres. Ha d’agradar a la criatura: per triar el millor llibre fixem-nos en el títol i la portada, llegim el text de la contracoberta, observem l’edat lectora recomanada per l’editor, fullegem-lo, llegim-ne algunes línies i pensem si encaixa amb els seus gustos. No reduïm l’oferta lectora a la narrativa, als llibres poden trobar respostes als temes que els inquieten: volums de ciències i invents adaptats a  la seva edat, novel·la gràfica, llibres sobre esport, poesia, còmics, obres de teatre, etc.

I finalment, la regla d’or: llegir equival a gaudir. Per tant, la lectura no té més regles que la llibertat absoluta. Si un llibre no ens agrada, abandonem-lo sense contemplacions i escollim-ne un altre. L’avorriment és l’antítesi de la lectura! 

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×