Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som           Publicitat           Contacte

Rescat iòguic: Samavritti pranaiama

Visualitzacions 2.18Kırşehir

ÒSCAR GIL

Una de les coses que més em va costar d’aprendre, en concret amb el ioga, és que les tècniques també són per aplicar-les quan estàs malament, i no només per sentir-te millor quan ja estàs bé.

Sembla una afirmació molt simple d’entrada, donada la seva obvietat, però cal parar-se un moment i pensar-hi. És natural pressuposar que la pràctica del ioga genera benestar, a priori és sabut per tots, tant pels practicants com pels no practicants, i per tant un s’hi pot aproximar amb diferents finalitats. A voltes per trobar-se millor físicament, per trobar un espai de pau i serenor, per encetar un camí de consciència/moviment interior, etc. També s’hi pot arribar en un estat de cerca en què s’han provat mil i una coses que no han funcionat, i algú t’ho recomana o ho proves pensant a veure de què va això.

Són infinites les possibilitats de com arribar-hi, però en tot cas ens remetem a la pràctica en si, un cop ja n’ets coneixedor i forma part del teu dia a dia. Això de per si ja et fa estar millor, amb una pràctica més o menys regular, però, què fas quan estàs malament? A vegades la vida ens du a viure moments en què ens angoixem, enfadem i un llarg etcètera d’emocions que no ens són fàcils de gestionar, i un cop ja hi hem entrat ens  és difícil de sortir-ne, de canviar-ne l’estat a què ens han dut. T’ha passat mai que t’han dit allò de tranquil, relaxa’t, no passa res… i és com si sentissis ploure? Què fas en aquests casos? Cadascú té les seves fórmules, hi ha qui vol estar sol i busca un espai on no el molesti ningú, hi ha qui necessita desfogar-se, moure’s, fer alguna cosa, parlar, etc. 

Doncs bé, quan ja estàs dintre d’una emoció que et desborda, destorba o arrossega sense control sovint ens oblidem  que tenim eines per tallar-la de cop i reconduir-la, per donar-nos un petit espai de sortida des d’on poder-la gestionar millor. I tampoc cal arribar al límit, també les podem aplicar quan senzillament estem una mica més cansats del compte, de tornada d’un dia dur a la feina, o altres situacions semblants que se’ns fan feixugues. De fet ens hi hem referit com una eina però sent més acurats hauríem de parlar de tècnica, ja que segueix una metodologia ben pautada, però com que en  aquest cas l’utilitzarem com un recurs podria ben bé formar part del nostre maletí de recursos per recol·locar-nos quan ens hem allunyat massa de nosaltres mateixos. 

Samavritti pranaiama, també anomenada respiració quadrada, és una tècnica de respiració iòguica que podeu trobar aplicada en altres camps amb petites variacions, com pot ser exhalar per la boca en lloc del nas. En tot cas es tracta d’una tècnica molt senzilla que pots practicar en qualsevol lloc i en qualsevol posició,  dintre del que podríem considerar raonable. No volem dir amb això que no hi hagi una manera ideal de dur-la a terme en un entorn centrat en la pràctica en si, però com a eina de rescat ens serveix la seva aplicació en la més senzilla de les seves accepcions, simplement respirant d’una manera determinada.

Així doncs els passos a seguir són els següents, comptant fins a quatre segons en cadascuna de les seves fases i utilitzant aproximadament 3/4 parts de la capacitat pulmonar perquè la pràctica sigui confortable:

– Inhalar a través de les foses nasals.

– Retenir en ple.

– Exhalar a través de les foses  nasals.

– Retenir en buit.

Se’n podrien fer 4 cicles, per exemple, de manera que podràs comprovar si en 4 cicles de 16 segons cadascun, poc més d’un minut en total, com de diferent és el teu estat. Es tracta d’una pauta estàndard que us recomanem d’anar provant i jugant fins que trobeu la vostra pròpia manera d’utilitzar-la segons el que vulgueu en cada moment. Podeu modificar el temps de cada fase a l’alça i el nombre de cicles, per exemple, però us recomanem mantenir-ne la quadratura, és a dir, la igualtat temporal en cadascuna de les seves fases, tot i que a priori en algunes us pot costar una mica més (molt probablement la retenció en buit).

La pràctica us ajudarà a fer-la vostra i aprofundir en les seves bondats. En aquest sentit podríem parlar-ne dels beneficis, però… i si els comproveu per vosaltres mateixos? Bona pràctica!

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×