Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

La Revista            Qui som           Publicitat           Contacte

Sopes d’hivern

Visualitzacions 1.54Kırşehir

OLAYA MARÍN

Les sopes són el plat estrella quan arriba l’hivern, ja que proporcionen benestar i ajuden a entrar en calor. Però no únicament això, un bon plat de sopa aporta un munt de beneficis per a la salut. Siguin de carn o de verdures, les sopes ajuden a mantenir la hidratació, faciliten les digestions, alleugen els refredats i aporten nutrients i proteïnes. 

Consells per aconseguir una sopa perfecta

1. No poseu massa aigua a l’olla. És millor que hi hagi menys quantitat perquè el brou sigui més saborós. Per aconseguir-ho, us recomanem comprovar que l’aigua cobreixi 4⁄5 de l’olla.

2. Bulliu-la només el temps necessari. Les sopes de verdura i de peix es fan més ràpidament, mentre que les de carn necessiten més temps. 

3. Vigileu amb el greix. Deixeu que el brou es refredi abans de consumir-lo i així podreu treure el greix de la superfície. 

4. Talleu les verdures en trossos petits. Així agilitzareu la preparació i obtindreu un millor sabor.

5. Complementeu-la. Afegiu pasta, llegums, ous o pa a la sopa perquè tingui més consistència.

6. Conserveu-la adequadament. Si us sobra brou, congeleu-lo en petites porcions o guardeu-lo a la nevera en pots al buit al bany maria. 

Us proposem cinc sopes que voldreu preparar cada setmana. A qui no li ve de gust un brou calent després d’una llarga jornada fora de casa?

 

Sopa d’escudella

Comencem per la sopa més mítica i amb més varietats: l’escudella. S’hi poden fer servir tota mena de carns i verdures que es poden menjar després com a segon plat. 

Tot i que tradicionalment per a aquest tipus de brou s’utilitzen aliments amb més quantitat de greix per fer front als dies de fred, també se’n poden fer versions més lleugeres afegint-hi més quantitat de verdures. 

Sopa de peix

Una bona alternativa per als que normalment no mengin gaire peix és fer-ho en sopes. Aporta poques calories i ajuda a combatre els nivells alts de colesterol. A més, els minerals i els greixos del peix estimulen l’activitat del cervell i també milloren la memòria. 

La base d’aquesta sopa és escollir un peix blanc (lluç, bacallà o rap) i afegir-hi cloïsses i llagostins perquè tingui un sabor més intens.

Sopa juliana 

La sopa juliana és un dels plats més fàcils per als qui no tinguin temps de cuinar. Conté vitamines, fibra i minerals, i es fa en tan sols deu minuts. 

Afegiu verdures picades (pastanaga, porro i col) o deshidratades a una olla amb aigua bullent. Complementeu-ho amb llenties o quinoa per aconseguir un extra de proteïnes.

Sopa de ceba

Aquesta és la sopa més estimada pels francesos (i tots els amants de la ceba). Els beneficis de la ceba són coneguts: tenen propietats diürètiques i serveix com a expectorant natural en casos de refredats.

Un secret: per caramel·litzar més ràpidament la ceba, afegiu-hi una mica de bicarbonat. 

You don't have permission to register
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×